En autentisk hands-on oplevelse

Coloplast

Udfordringen var at skabe engagerende rammer for lancering af en nyudviklet stomi kobling og involvere målgruppen (stomi sygeplejersker), skabe produkt tillid og bekræfte dem som vigtige ambassadører i behandlingsforløbet.

Stronger Together

I tæt samarbejde med Coloplast’s projektgruppe, udviklede vi standkoncept og design, baseret på indsigten om at sygeplejerskerne er ”Hands on” i deres arbejde, hvilket blev understøttet on-site, i rammer udviklet til faglig dialog og demo af produkterne. “Stronger Together” var det overordnede paraplybudskab i understregningen af stomi sygeplejerskernes altafgørende rolle i behandlingsforløbet og i udvikling af produkter.

Hands-on

Standens omdrejningspunkt var store dialog/demo borde, hvorpå der var placeret naturtro maveattrapper med stomier for afprøvning af produkterne.. De forskellige produkttyper var organiseret i skuffer for holde styr på logistikken og orden på demobordene. Resultatet var en tæt faglig dialog og motiverende og lærende “hands-on” oplevelser for målgruppen.

Formgivning

Den designmæssige inspiration var ”sættekassen” – fysisk oversat til mindre indrammede funktions felter i to niveauer, indeholdende dialognicher, vendeplader med features og visuelle hovedbudskaber øverst. Standen blev bygget i rå, lys birke krydsfinér, – for det første for at kommunikere Coloplast´s nordiske ophav, men også for at understrege oprigtighed. Materialets duft og varme overflade gjorde standen til et dejligt sted at opholde sig, både for personale og besøgende.

Folie applikationer udformet både som seriøse budskaber, men også humoristiske karikaturer, signalerer overskud. Disse illustrationer var udarbejdet med henblik på at “nudge” publikum til at anvende de små borde til eksempelvis en dialog over en kop kaffe.

Resultatet

Kongressens mest velbesøgte stand og en sammenhængende og mindeværdig brand oplevelse i flere dimensioner. Målgruppen blev mødt i øjenhøjde og kunne selv afprøve produkterne ”Hands-on” – i eget tempo, med øget produkt tillid til følge. Standens ”no nonsens” design og materialevalg differentierede sig kraftigt fra konkurrenternes og skabe den tiltænkte opmærksomhed og afkodning af Coloplast, – som brandet funderet på omtanke og innovation.

Stomi attrapper: Moef

Standbygger: Jysk Display