Kommunikation med nyt fokus

DAT-Schaub

DAT-Schaub producerer, markedsfører og sælger naturlige og kunstige tarme, ingredienser, emballage samt maskiner til fødevareindustrien og er en af ​​verdens førende virksomheder inden for denne branche. Men DAT-Schaubs messeoplevelse og kommunikation differentierede sig ikke fra konkurrenternes.

Gentænkning af kommunikationen

I stedet for at fokusere på produktet, blev medarbejdernes passion for at levere kvalitet gennem godt håndværk bragt i front, i form af hovedbudskabet: ”Passion for Perfection”. Der blev udarbejdet en opgraderet visuel platform, herunder fotoserie af medarbejdere i arbejdssituationer, med øjenkontakt til betragteren for at understrege autenticitet, glød og passion.

Re-design af standkoncept

Vi udviklede et helt nyt stand koncept og design som fysisk platform for den nye kommunikation. Grundtanken var simplificering og bort filtrering al rumlig, visuel og kommunikativ overflødighed. Dette blev effektueret gennem et enkelt og stramt arkitektonisk udtryk baseret på en klassisk geometri, store visueller og enkle budskaber.

Formgivning

Klart definerede funktioner i planløsningen, sikrede nem navigation og overskuelighed. De varierende loftshøjder bidrog til dynamik og oplevelser. Standen er én stor selvbærende alu-konstruktion, med bannerfacader og integreret belysning, hvilket gør den uafhængig af montagetunge og fordyrende loftsrigge.

Resultat

Ved at forenkle budskaber og visuelle udtryk, kunne DAT-Schaubs forretning kommunikeres klar og let-afkodeligt for målgruppen på både fysiske og digitale medier. At fremhæve medarbejdernes passion og ikke produktet, blev en stærk og positiv differentierende faktor i forhold til konkurrenterne, – som netop alle leverer den samme pølsesnak.

Standbygger: Jysk Display