Involvering med god smag

Einar Willumsen

"De der gæster vores stand, får ikke fornemmelsen af vores forretning". En håndgribelig udfordring for Einar Willumsen, en moderne højteknologisk leverandør af fødevare flavours og smagsløsninger. Løsningen var at positionere EW som den førende smagsinnovator før, under og efter messen og involvere interessenter i en relevant innovations oplevelse, i form af en smagstest på en nydesignet stand.

Involvering

“Come Taste Tomorrow” blev introduceret før messen som det bærende budskab på digitale og analoge medier, som en invitation til at deltage i en smagstest for at hjælpe med at vælge fremtidens smage.

Under messen blev publikum engageret i smagstests af en serie softdrinks med smags sammensætninger baseret på resultatet fra en foregående markedsundersøgelse. Resultatet var en udvælgelse af i alt fire vindersmage, som blev kåret ved hver messedags afslutning under et hospitality event.

Efter messen blev de fire udvalgte smage samlet i et kit og brugt i salgssituationer efter messen, under budskabet: ”The Taste of Tomorrow”.

Re-design af messestand

Vi designede en helt ny messestand for at skabe optimale rammer for dialog og involvering, med langborde, højde som lave, som bærende koncept. Udstrakt brug af lyse træsorter og en stram arkitektur signalerede nordisk funktionalisme og sammen med få og klare budskaber, blev der skabt opmærksomhed funderet i simplificering og autenticitet.

Resultat

En meget velbesøgt stand, med et let afkodeligt formål, som involverede publikum på en meningsfyldt måde. Dermed blev faserne før, under og efter messen udnyttet konsistent og sammenhængende, resulterende i en klar positionering af Einar Willumsen som en førende smagsinnovator, både over for interessenter og mange varme leads.

Standbygger: Jysk Display