Multifunktionel oplevelse under ét tag

Oticon

Høreapparatproducenten Oticon's standkoncept var efterhånden outdated og kunne ikke længere danne de ønskede rammer for hverken funktion eller repræsentation, afspejlende Oticon som en førende høreapparat producent. Udfordringen var at skabe en multifunktionel oplevelse, men undgå at ende i en fragmenteret løsning uden visuel sammenhæng. Det blev løst ved at udvikle en fysisk ramme, som kunne samle de valgte funktioner uden at give køb på orden og overskuelighed.

Dialog på mange niveauer

Dialog og vidensdeling var grundstammen i kommunikations konceptet. Det forgik over både fysiske og digitale touchpoints. Oticons nye 360º support koncept, blev lanceret og præsenteret i et cirkulært auditorie med flere sessions pr. dag. Udforskning og demo af produkter blev eksekveret ved specialdesignede demo pulte. Kundemøder og salgsaktiviteter foregik i launches og de uformelle møder i standens café.

Standkoncept

Den formgivnings mæssige og funktionelle inspiration var ”torvet” – en plads omkranset af huse (lounches, reception og auditorium), med mindre funktioner (demopulte, café dialogborde). En stor selvbærende søjle/ramme konstruktion med indbygget belysning, fungerende som en visuel og psykologisk ramme over et indbydende og dynamisk oplevelsesunivers.

Resultat

Med det nye og meget velbesøgte standdesign kunne Oticon efterlade et mindeværdig oplevelsesindtryk hos publikum, baseret på minimalisme og orden, som fremhævede funktioner, sikrede et godt trafikalt flow og skabte gode rammer for dialog og vidensdeling.

Standbygger: Jysk Display